Dzisiaj jest: 21 września 2018, Imieniny: Darii, Mateusza, Wawrzyńca Zadaj pytanie Burmistrzowi Facebook Twitter Instagram Youtube RSS

Aktualności

NOWE ROZWIĄZANIA TRANSPORTOWE DLA ODOLAN
5 lutego 2018

Rozwiązania, które poprawią komunikację publiczną i ograniczą uciążliwy ruch ciężarówek na osiedlach Odolan przedstawili podczas spotkania z mieszkańcami reprezentanci miasta i dzielnicy Wola. Wprowadzono już m.in. kontrole masy ciężarówek i zakaz poruszania się tych pojazdów w godzinach nocnych. Planowana jest też wspólna z mieszkańcami Odolan wizja lokalna dotycząca przebiegu drogi technicznej dla ciężarówek.

Spotkanie dla mieszkańców z udziałem przedstawicieli władz miasta, dzielnicy, PKP S.A. i przedsiębiorców, na temat obsługi transportowej Odolan odbyło się 29 stycznia 2018 r. w szkole podstawowej przy ul. Grabowskiej 1. Dzielnica Wola wspólnie
z wiceprezydent Warszawy Renatą Kaznowską, która odpowiada w stolicy za transport publiczny, przygotowała pakiet rozwiązań komunikacyjnych dla mieszkańców Odolan.

Odolany jeszcze niedawno były jedną z przemysłowych stref Warszawy, a dziś powstaje tu coraz więcej osiedli mieszkaniowych. W planach miasta jest dalszy rozwój komunikacji miejskiej i infrastruktury drogowej w tym obszarze. Kluczowa jest budowa drogi technicznej, która umożliwi odprowadzenie ruchu samochodów ciężarowych z osiedlowych ulic, m.in. Ordona, Jana Kazimierza, Sowińskiego oraz Grodziskiej – podkreśla Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Jeszcze w tym roku mogłaby powstać droga techniczna w śladzie przyszłej trasy N-S, którą sfinansują przedsiębiorcy. Opcja ta zakłada uproszczony tryb realizacji przy wykorzystaniu dróg na terenach kolejowych i istniejącej drogi publicznej oraz wyposażenie w elementy ochrony przed hałasem (m.in. ekrany). Droga byłaby oddalona o ok. 100 metrów od budynków mieszkalnych, stąd obecni na spotkaniu mieszkańcy zgłosili wariant zakładający oddalenie arterii o 240 m od zabudowy. Burmistrz Woli Krzysztof Strzałkowski zaproponował wizję lokalną w rejonie przebiegu drogi technicznej. Wezmą w niej udział przedstawiciele wspólnot mieszkaniowych, urzędników i przedsiębiorców.

Dzielnica od dawna dąży do wprowadzenia zmian komunikacyjnych na Odolanach. Najważniejsze są tu budowa planowanej drogi technicznej dla ciężarówek, trwające remonty dróg i nowa organizacja ruchu. W rejonie ul. Jana Kazimierza będzie strefa „tempo 30” i zakaz poruszania się ciężarówek w godzinach nocnych. Na wniosek dzielnicy przy ul. Jana Kazimierza zamontowano wagę ciężarówek. Chcemy też wprowadzić monitoring na ulicy Ordona, by kontrolować naruszenia prawa przez kierowców ciężarówek – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli.

Więcej autobusów i remonty dróg na Odolanach

Podsumowanie dotychczasowych działań miasta w zakresie obsługi transportowej Odolan przedstawił na spotkaniu 29 stycznia 2018 r. Dyrektor Biura Polityki Mobilności i Transportu Mieczysław Reksnis. Na podniesienie komfortu podróży komunikacją miejską i ograniczenie zatłoczenia w autobusach pozwoliły zmiany dla linii 105 wprowadzone przez ZTM. Na linii kursują teraz wyłącznie największe autobusy 18 m, wydłużono godziny porannego szczytu o około pół godziny, w godzinach porannych wprowadzono 9 dodatkowych autobusów. ZTM planuje też wprowadzenie nowej linii autobusowej 255 łączącej Odolany z głównym punktem przesiadkowym przy Rondzie Daszyńskiego. Nowe przystanki pojawią się w centralnej części osiedli Odolan,
w rejonie skrzyżowań ul. Jana Kazimierza z ulicami Ordona, Gizów, Goleszowską, Sowińskiego. Roczny koszt funkcjonowania linii wyniesie 2 164 863 zł

Na Odolanach prowadzone są remonty dróg, które poprawiają komfort i bezpieczeństwo jazdy. W 2017 r. nowy asfalt został położony na odcinku ulic Potrzebnej i Gniewkowskiej pomiędzy przejazdami kolejowymi (zniknęła stara trylinka). Rozpoczęto remont na drugim końcu Gniewkowskiej – na odcinku o długości ok. 600 m od ul. Mszczonowskiej do ul. Ordona. Ułożony został nowy asfalt, a na odcinku ok. 200 metrów, naprawiona została podbudowa drogi (wymiana gruntu, uzupełnienie kruszywa i stabilizacja).

Na tym niegdyś w całości przemysłowym obszarze, miasto wraz dzielnicą prowadzą działania na rzecz podniesienia poziomu bezpieczeństwa i ograniczenia hałasu samochodów ciężarowych. Na osiedlowych ulicach wprowadzono nową organizację ruchu: strefę o wymaganej prędkości maksymalnej 30 km /h i strefę z zakazem poruszania się ciężarówek w godzinach 20.00 – 8.00. Zmiany dotyczą terenu między ulicami: Połczyńską, Wolską, Ordona i terenami kolejowymi. Przy ul. Jana Kazimierza zamontowano wagę, dzięki której ZDM i policja kontrolują masę i wymiary ciężarówek.

Pliki do pobrania: