Dzisiaj jest: 24 października 2017, Imieniny: Arety, Marty, Marcina Zadaj pytanie Burmistrzowi Facebook Twitter Instagram Youtube RSS

Aktualności

OGRANICZENIA DLA SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH NA ODOLANACH
22 września 2017

Dzielnica chce na Odolanach wprowadzenia strefy „Tempo 30”, fotoradarów na głównych ulicach oraz większej liczby kontroli prowadzonych przez policję i Inspekcję Transportu Drogowego. Rozpoczęły się również prace nad rozwiązaniami, które pozwolą straży miejskiej egzekwować zakaz nocnej jazdy samochodów ciężarowych. To reakcja na wycofanie się spółki PKP z deklaracji budowy drogi technicznej dla samochodów ciężarowych, które obsługują zakłady przemysłowe prowadzące uciążliwą działalność na terenach kolejowych.

Z informacji medialnych wynika, że spółka PKP S.A. wycofuje się z wcześniejszych deklaracji dotyczących budowy drogi technicznej dla samochodów ciężarowych, które obsługują zakłady przemysłowe prowadzące działalność na terenach kolejowych. – W ostatnich dniach zwróciliśmy się do spółki PKP S.A. o jak najszybsze przedstawienie harmonogramu prac oraz przebiegu nowej drogi dla ciężarówek, która pozwoliłaby uwolnić mieszkańców Odolan od pyłu, hałasu i zanieczyszczenia powietrza. Teraz dowiadujemy się, że kolejarze zmienili plany. To dobitnie pokazuje jak duże jest niezrozumienie sytuacji i problemów z jakimi borykają się mieszkańcy tej części Woli – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Dzielnicy Wola. – Będziemy w tej sprawie interweniować w centrali PKP – dodaje.

Jednak naciski na spółkę PKP S.A. to nie wszystko. Już na ulicach Jana Kazimierza oraz Sowińskiego funkcjonuje zakaz ruchu samochodów ciężarowych w godz. 22:00-6:00. Dzielnica przygotowała i przekazała do Zarządu Dróg Miejskich niezbędną dokumentację do wprowadzenia analogicznego rozwiązania na ul. Ordona. – Mamy sygnały od mieszkańców, że te zakazy nie są przestrzegane, dlatego już pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, które umożliwią prowadzenie kontroli przez wszystkie służby, w tym straż miejską. Chciałbym, aby nowa organizacja ruchu zaczęła obowiązywać jeszcze w tym roku – mówi burmistrz Strzałkowski.

Dzielnica rozpoczyna również pracę nad wprowadzeniem na terenie całych Odolana strefy Tempo 30. – Dzięki temu będziemy chcieli uspokoić ruch, zmniejszyć hałas i zwiększyć bezpieczeństwo pieszych – podkreśla Krzysztof Strzałkowski. Jednak oprócz nowych znaków na ulicach Odolan muszą pojawić się również fotoradary oraz większa liczba kontroli tonażu oraz prawidłowego zabezpieczenia ładunku pojazdów ciężarowych poruszających się ul. Sowińskiego, Jana Kazimierza i Ordona. Dzielnica w tej sprawie będzie rozmawiać z Inspekcją Transportu Drogowego.

W ostatnich dniach Straż Miejska przedstawiła wyniki badań jakości powietrza w rejonach ulic Ordona i Gniewkowskiej. Badania jasno pokazały, że normy stężenia pyłów PM10 i PM2,5 są wielokrotnie przekroczone, a za taki stan rzeczy odpowiada bardzo duże natężenie ruchu samochodów ciężarowych. Między innymi z tego powodu Dzielnica Wola już od trzech lat apeluje do PKP S.A. o sukcesywne wygaszanie działalność przemysłowej na Odolanach. – Od początku kadencji proszę kolejarzy o poważne potraktowanie sprawy Odolan. Przemysł na terenach kolejowych, które sąsiadują z osiedlami mieszkaniowymi to hałas, pył, tiry i zanieczyszczenie powietrza. Tak dalej być nie może, jednak kolejarze nie potrafią zaakceptować przemian jakie od wielu lat zachodzą na Odolanach i twierdzą, że byli tu pierwsi, a powodujący ogromne uciążliwości dla mieszkańców najemcy są ich strategicznymi partnerami - podkreśla Krzysztof Strzałkowski. – Chciałbym w takim razie zapytać przedstawicieli PKP jak wyobrażają sobie współistnienie przemysłu z wielotysięcznymi osiedlami z programu „Mieszkanie+”, które w najbliższych latach mają powstać na ich terenie – dodaje.